Μαθήματα περιβαλλοντικής αγωγής με την συμμετοχή της σχολικής κοινότητας
Καθώς η παιδεία αποτελεί θεμέλια λίθο εξέλιξης και ανάπτυξης κάθε κοινωνίας, η περιβαλλοντική αγωγή είναι αυτή που πλάθει υπεύθυνους πολίτες. Τα μαθήματα περιβαλλοντικής αγωγής με την συμμετοχή της σχολικής κοινότητας του Πειραιά, συνιστούν για το πρόγραμμα του συνδυασμού μας υψηλή προτεραιότητα.
Δεν μπορούμε να οραματιζόμαστε και να μοχθούμε για έναν “Πειραιάς Νικητής” δίχως να φροντίσουμε για την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης· τόσο μεταξύ ημών όσο και στα παιδιά μας.
Ιδιωτικοί φορείς και Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις υλοποιούν στα πλαίσια του σχολίου προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και κινητοποίησης με στόχο:
- Tην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νεαρών μαθητών σε μείζονα οικολογικά ζητήματα του πλανήτη ώστε να εμπνεύσουν τον σεβασμό τους στο φυσικό περιβάλλον.
“Σεβασμός στο περιβάλλον” σημαίνει κατά συνέπεια οικοδόμηση ενεργού κοινωνικού προφίλ- κάτι που θεωρείται ζητούμενο της σύγχρονης καθημερινότητας κάθε τόπου. - Την κατανόηση περιβαλλοντικών αναγκών που θα τους βοηθήσει να αποδεικνύουν έμπρακτα την προστασία της φύσης και της αρχιτεκτονικής του τοπίου όπου αναπτύσσονται και προοδεύουν.
- Την έμπνευση αυτοσεβασμού και αυτοεκτίμησής τους ως δρώντα υποκείμενα ενός κοινωνικού συνόλου, τα οποία φροντίζουν στο παρόν όσα προμηνύουν ένα καλύτερο μέλλον.
Ως φέρελπις πατέρας ανηλίκων παιδιών και στέλεχος του συνδυασμού “Πειραιάς Νικητής” καταβάλλω την προσωπική μου προσπάθεια υλοποίησης περιβαλλοντικής αγωγής.
Το μέτρο παράδοσης μαθημάτων περιβαλλοντικής αγωγής με την συμμετοχή της σχολικής κοινότητας Πειραιά, αντιμετωπίζεται ως προαπαιτούμενο μιας κοινωνίας υψηλού βιοτικού επιπέδου.
Τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά σχολεία του δήμου και τα γυμνάσια εκτός του εκπαιδευτικού τους ρόλου, μπορούν να λειτουργήσουν ως κέντρα διαμόρφωσης συνειδητοποιημένων πολιτών.
Το μέλλον του τόπου για την ακρίβεια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιοτική διάπλαση συνειδητοποιημένων προσωπικοτήτων από νεαρή ηλικία.
Διεκδικούμε την ανάπτυξη του τόπου μας σημαίνει ακριβώς “επενδύουμε” στη συνέχειά του- και αυτή δεν είναι άλλη από τα παιδιά μας.
Στον διδακτικό ωστόσο χαρακτήρα των Προγράμματων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης δεν πρέπει να παραβλέπεται πως η τρυφερή ηλικία των αποδεκτών του απαιτεί περισσότερη φαντασία και δράση.
Η γνώση της φύσης και όλων των “πολύπλοκων μηχανισμών” διαιώνισής της οφείλει να πραγματώνεται με πρακτικό τρόπο και δημιουργική διάθεση.
Παρεμβάσεις οικολογικού χαρακτήρα, βιωματικά εργαστήρια, δεντροφυτεύσεις και μύηση στα οφέλη της ανακύκλωσης αποτελούν κάποιες μόνο από εφαρμογές διδασκαλίας, οι οποίες μπορούν:
- Να μετατρέψουν τη στείρα γνώση σε ψυχαγωγική δραστηριότητα που θα ενθουσιάσει τα παιδιά και θα προσελκύσει ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον τους.
- Να επαληθεύσουν πως το να προσέχεις, να δρας και να προνοείς για το “σπίτι” σου εκτός από ωφέλιμο είναι και διασκεδαστικό.
Όταν οι αρχές της περιβαλλοντικής ευσυνειδησίας έχουν εμποτίσει το πνεύμα των μικρών κατοίκων του δήμου μας, η πόλη μπορεί να ελπίζει σε ζωή.